INFORMACJA DOTYCZĄCA REALIZACJI PRZYDOMOWYCH
OCZYSZCZALNI ŚCIEKÓW
Zgodnie z obowiązującymi przepisami* oczyszczalnie ścieków o przepustowości do 5 m3 na dobę wykorzystywane na potrzeby gospodarstw domowych lub rolnych w ramach zwykłego korzystania z wód podlegają zgłoszeniu wójtowi, burmistrzowi lub prezydentowi miasta. Prowadzący instalację jest obowiązany dokonać zgłoszenia przed rozpoczęciem jej eksploatacji. Do rozpoczęcia eksploatacji instalacji nowo zbudowanej lub zmienionej w sposób istotny można przystąpić, jeżeli burmistrz w terminie 30 dni od dnia doręczenia zgłoszenia nie wniesie sprzeciwu w drodze decyzji.
Do zgłoszenia eksploatacji oczyszczalni, przedkładanego burmistrzowi, należy dołączyć:
1) kopię przyjętego zgłoszenia budowy/ pozwolenia na budowę* przydomowej oczyszczalni ścieków;
2) pozwolenia wodnoprawnego (zgody wodnoprawnej) na wykonanie urządzenia wodnego**, wydanego przez właściwy organ Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie;
3) mapkę nieruchomości z zaznaczoną oczyszczalnią na nieruchomości ze wskazaniem punktu kontrolno-pomiarowego do poboru próbek ścieków wpływających do oczyszczalni oraz ścieków wprowadzanych do ziemi lub wód;
4) zapewnienie odbioru osadów ściekowych przez oczyszczalnię ścieków;
5) dokumentację techniczną oczyszczalni opisująca zasady funkcjonowania zainstalowanej oczyszczalni wraz z certyfikatami i aprobatami.