Gmina Skoczów została zakwalifikowana do otrzymania grantu na dofinansowanie projektu „Cyfrowa Gmina” realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020.
Środki otrzymane na realizację projektu pozwolą poprawić bezpieczeństwo systemów oraz ochronę danych, poprzez zakup sprzętu komputerowego, serwerowego oraz sieciowego na potrzeby Urzędu Miejskiego w Skoczowie. Zakłada się również przeprowadzenie szkoleń dla pracowników z obszaru cyberbezpieczeństwa, które mają na celu zwiększenie świadomości istniejących zagrożeń w przestrzeni elektronicznej.
Celem projektu jest rozwój cyfrowy Jednostki Samorządu Terytorialnego poprzez poprawę bezpieczeństwa teleinformatycznego Gminy Skoczów wraz z dostosowaniem do wytycznych rozporządzenia w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w formie elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych oraz wzmocnienie odporności na zagrożenia, w tym związane z pandemią COVID-19.
Projekt wpisuje się bezpośrednio w założenia Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa, V oś priorytetowa „Rozwój cyfrowy JST oraz wzmocnienie cyfrowej odporności na zagrożenia – REACT-EU”, cel szczegółowy: Rozwój cyfrowy JST oraz wzmocnienie cyfrowej odporności na zagrożenia.
Projekt jest realizowany w 100% ze środków grantu, a kwota dofinasowania wynosi 401.070,33 zł.