Data modyfikacji | Element | Opis | Użytkownik |
---|---|---|---|
2021-10-19 13:23:47 | Opłata za zmniejszenie naturalnej retencji terenowej | Publikacja | drychly |
2021-10-19 13:21:00 | Opłata za zmniejszenie naturalnej retencji terenowej | Zapis tymczasowy Zajawka (PL): Zadaniem wójta/burmistrza/prezydenta miasta realizowanym w oparciu o przepisy ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne jest ustalenie wysokości i pobór opłaty za zmniejszenie naturalnej retencji terenowej... | drychly |
2021-10-19 13:19:35 | Opłata za zmniejszenie naturalnej retencji terenowej | Zapis tymczasowy
Treść (PL): Zadaniem wójta/burmistrza/prezydenta miasta realizowanym w oparciu o przepisy ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne jest ustalenie wysokości i pobór opłaty za zmniejszenie naturalnej retencji terenowej na skutek wykonywania na nieruchomości o powierzchni powyżej 3500 m2 robót lub obiektów budowlanych trwale związanych z gruntem, mających wpływ na zmniejszenie tej retencji przez wyłączenie więcej niż 70% powierzchni nieruchomości z powierzchni biologicznie czynnej, na obszarach nieujętych w systemy kanalizacji otwartej lub zamkniętej. Wysokość opłaty za zmniejszenie naturalnej retencji ustala się jako iloczyn jednostkowej stawki opłaty, wyrażonej w m2 wielkości utraconej powierzchni biologicznie czynnej oraz czasu wyrażonego w latach, z uwzględnieniem okresu rozliczeniowego wynoszącego kwartał kalendarzowy . Zgodnie z art. 269 ust. 2 i ust. 3 Prawa wodnego z opłaty retencyjnej zwolnione są jezdnie dróg publicznych oraz drogi kolejowe, z których wody opadowe lub roztopowe są odprowadzane do wód lub do ziemi przy pomocy urządzeń wodnych umożliwiających retencję lub infiltrację tych wód. Ponadto opłaty retencyjnej nie ponoszą kościoły i inne związki wyznaniowe. Wpływy z opłat za zmniejszenie naturalnej retencji w 90% stanowią przychód Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie, a w 10% dochód budżetu gminy. Zgodnie z art. 552 ust. 2b pkt 2 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne, podmioty obowiązane do ponoszenia opłat za ww. usługi wodne, są obowiązane składać wójtowi/burmistrzowi/prezydentowi miasta kwartalne oświadczenia dotyczące zmniejszenia naturalnej retencji terenowej, mające wpływ na wysokość naliczanych opłat, w terminie 30 dni od dnia, w którym upływa dzień przypadający na koniec każdego kwartału. Stosowne wzory oświadczeń zamieszczone zostały w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej Wód Polskich. Ponadto na stronach Wód Polskich zamieszczone zostały również bliższe wyjaśnienia i interpretacje dotyczące kluczowych zagadnień mających wpływ na wielkość i sposób obliczenia opłat za zmniejszenie naturalnej retencji terenowej: |
drychly |
2021-10-19 13:18:35 | Opłata za zmniejszenie naturalnej retencji terenowej | Utworzenie nowej strony Publikacja od: 2021-10-19 13:17:53 Pokazuj w menu: 1 Pokazuj treść: 1 Pokazuj zajawkę: 1 Cel linku: _self Tytuł (PL): Opłata za zmniejszenie naturalnej retencji terenowej | drychly |
Historia zmian strony - Opłata za zmniejszenie naturalnej retencji terenowej