Data modyfikacji | Element | Opis | Użytkownik | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2020-05-21 09:46:23 | Nauka kluczem do przyszłości | Publikacja | Concept INTERMEDIA | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2020-05-21 09:46:21 | Nauka kluczem do przyszłości | Zapis tymczasowy Zajawka (PL): Nauka kluczem do przyszłości Nauka kluczem do przyszłości To kolejny projekt realizowany przez gminę Skoczów skierowany do dzieci. Dofinansowanie pozyskano w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki z Europejskiego Funduszu Społecznego... | Concept INTERMEDIA | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2020-05-21 09:45:05 | Nauka kluczem do przyszłości | Utworzenie nowej strony
Publikacja od: 2020-05-21 09:44:55
Pokazuj w menu: 1
Pokazuj treść: 1
Pokazuj zajawkę: 1
Cel linku: _self
Tytuł (PL): Nauka kluczem do przyszłości
Treść (PL): Nauka kluczem do przyszłości
Nauka kluczem do przyszłości To kolejny projekt realizowany przez gminę Skoczów skierowany do dzieci. Dofinansowanie pozyskano w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki z Europejskiego Funduszu Społecznego, działanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych. Głównym celem projektu jest wyrównywanie szans edukacyjnych oraz podniesienie jakości kształcenia, poprzez realizację programu rozwojowego polegającego na wprowadzeniu pozalekcyjnych zajęć w ramach kompetencji kluczowych:
Zaplanowano, że w zajęciach z kompetencji kluczowych weźmie udział 1566 uczniów gimnazjum i szkoły podstawowej. Dla gimnazjalistów (940 uczniów) obok zajęć z kompetencji kluczowych, przewidziano realizacje zajęć z przedsiębiorczości oraz spotkania z doradcą zawodowym: grupowe i indywidualne. Na potrzeby zajęć zostanie zakupiony sprzęt i pomoce dydaktyczne: projektory multimedialne, tablica interaktywna, laptopy, mikroskopy szkolne, gry, podręczniki, filmy związane z tematyką zajęć. Zajęcia prowadzone są we wszystkich szkołach podstawowych i gimnazjalnych w okresie od 23 marca 2009 do 31 maja 2010 z wyłączeniem wakacji. Powyższe działania wpłyną na poprawę wyników w nauce; zwiększenie motywacji do podejmowania dodatkowego kształcenia oraz podejmowania dalszej nauki i rozwoju własnych zainteresowań. Dzieci zdobędą umiejętność korzystania z technologii informatycznych. Rezultatem uczestnictwa w projekcie będzie wzrost: – wiedzy na temat powiązania rynku pracy z edukacją; – wiary we własne umiejętności; – samooceny; – pewności siebie; – umiejętności interpersonalnych. "Nauka kluczem do przyszłości" – realizacja unijnego projektu w Szkole Podstawowej nr 6 w Pierśćcu
Jak powszechnie wiadomo, szkołom stawia się obecnie wysokie wymagania podyktowane szybkim rozwojem techniki i postępem cywilizacyjnym. Tak więc współczesna szkoła ma dbać o wszechstronny rozwój osobowości ucznia, kształtując przy tym takie jego cechy jak: otwartość, kreatywność, zaangażowanie, a przede wszystkim aktywność. Aktywność zmierzającą do poznawania tego, co nieznane i zrozumienia tego, co jeszcze nie zrozumiałe. Aktywność, której wynikiem będzie długotrwała motywacja do podejmowania dalszej nauki i rozwoju własnych zainteresowań i zdolności. Unijny projekt "Nauka kluczem do przyszłości", realizowany od marca 2009 roku w szkołach gminy Skoczów, wspiera realizację tychże przesłanek - zapewnia szkole środki na prowadzenie dodatkowych zajęć pozalekcyjnych w ramach kluczowych kompetencji (informatyka, matematyka, język angielski i niemiecki oraz przyroda), a tym samym podnosi i wyrównuje szanse edukacyjne uczniów z naszego regionu. W naszej szkole, podobnie jak w wielu innych, chętnych na zajęcia uczniów było tak wielu, że trzeba było przeprowadzić wstępną selekcję i dać szansę udziału w zajęciach chociaż z jednego przedmiotu jak największej liczbie uczniów. Mimo drobnych problemów organizacyjnych, związanych głównie z trudnością w dopasowaniu dni i godzin odbywania się zajęć, realizacja projektu przebiega bardzo dobrze. Uczniowie nie tylko zdobywają dodatkowe wiadomości i umiejętności, ale także uczą się współpracy w grupie zróżnicowanej zarówno pod względem wieku, jak i poziomu wiedzy. A ponieważ zajęcia obfitują w aktywizujące metody pracy i są pełne różnorodnych form zapewniających naukę poprzez zabawę, uczniowie nigdy się nie nudzą i chętnie przychodzą na kolejne spotkania. Spotkania, które są dla nich organizowane po to, aby zrozumieli, że nauka to przecież cenny dar, a nie ciężki obowiązek.
Joanna Radwan-Kmiecik
***
Realizację zajęć pozalekcyjnych w ramach projektu "Nauka kluczem do przyszłości" rozpoczęliśmy 23 marca 2009 roku we wszystkich szkołach podstawowych i gimnazjalnych Gminy Skoczów. Zajęcia prowadzone były do 18 czerwca 2009 roku, po czym nastąpiła przerwa wakacyjna. Zajęcia pozalekcyjne wznowiono z dniem 14 września 2009 roku i potrwają do 31 maja 2010 roku. W trakcie zajęć pozalekcyjnych w zależności od potrzeb uczniów realizowane są zajęcia przypominające, utrwalające, a także poszerzające dotychczasową wiedzę. Zajęcia prowadzone są z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych, form audiowizualnych, a w młodszych grupach opierają się także o zabawy ruchowo – rytmiczno - muzyczne. Uczniowie szkół gimnazjalnych mają dodatkowo zajęcia z przedsiębiorczości, gdzie poruszają tematy związane z osobowością człowieka, jego potrzebami i planowaniem przyszłości, ekonomiką, gospodarką rynkową oraz komunikacją interpersonalną. Dopełnieniem są spotkania grupowe i indywidualne z doradcami zawodowymi. Uczestnicy: Ilość godz.: Przedmiot
Przeprowadzono 336 godzin doradztwa zawodowego oraz 529 godzin zajęć z przedsiębiorczości. Do tej pory z zajęć z przedsiębiorczości i doradztwa skorzystało 1133 uczniów gimnazjum. |
Concept INTERMEDIA |
Historia zmian strony - Nauka kluczem do przyszłości