W dniu dzisiejszym opublikowane zostało w Dzienniku Ustaw Rozporządzenie Ministra Klimatu i Środowiska w sprawie wzoru wniosku o wypłatę dodatku węglowego.
Realizacją Ustawy o dodatku węglowym (Dz.U. z 2022 r., poz.1692) zajmuje się Ośrodek Pomocy Społecznej w Skoczowie, ul. Morcinka 18.
Wnioski o wypłatę dodatku węglowego można składać:
- w formie elektronicznej – za pośrednictwem platformy ePUAP: /opsskoczow/skrytka
- wnioski elektroniczne można uwierzytelnić za pomocą profilu zaufanego albo kwalifikowanego podpisu elektronicznego; - w formie papierowej (koniecznie wraz z klauzulą RODO):
- bezpośrednio u pracowników Ośrodka Pomocy Społecznej na ul. Morcinka 18 - stanowisko na korytarzu;
- wrzucając do specjalnej urny podawczej znajdującej się przy wejściu do siedziby Ośrodka Pomocy Społecznej w Skoczowie przy ul. Morcinka 18 oraz w Urzędzie Miejskim ul. Rynek 3 biuro nr 1 - spięte lub włożone do koperty – w godzinach urzędowania;
Punkt przyjmowania wniosków w Urzędzie Miejskim będzie czynny od dnia 22 sierpnia.
Osoby, które potrzebują pomocy w wypełnieniu wniosku - proszone są o wcześniejszy kontakt telefoniczny pod numerem: 33 853-34-52, aby ustalić termin wizyty.
Pod niniejszym tekstem, w załączeniu są do pobrania druki wniosku o dodatek węglowy, klauzuli informacyjnej o przetwarzaniu danych osobowych (RODO) a także wzory wypełnionych wniosków – dla jedno- lub wieloosobowego gospodarstwa domowego.
Prosimy o wpisanie w druku wniosku adresu poczty elektronicznej wnioskodawcy. Na wskazany email zostanie wysłana informacja o przyznaniu dodatku węglowego. W przypadku braku adresu email, informację o przyznaniu dodatku można odebrać w Ośrodku Pomocy Społecznej. Brak odbioru informacji nie ma wpływu na wypłatę świadczenia.
Dodatek węglowy wynosi 3 tys. złotych i przyznawany jest jednorazowo. Będzie wypłacany przez OPS w ciągu miesiąca od daty złożenia prawidłowo wypełnionego wniosku.
Termin składania wniosków upływa 30 listopada 2022 r.
Dodatek węglowy finansowany jest z budżetu państwa.
Zgodnie z w/w przepisami dodatek węglowy przysługuje gospodarstwom domowym, gdy głównym źródłem ogrzewania jest kocioł na paliwo stałe, kominek, koza, ogrzewacz powietrza, trzon kuchenny, piecokuchnia, kuchnia węglowa lub piec kaflowy na paliwo stałe, zasilane paliwami stałymi (węgiel kamienny, brykiet lub pelet zawierające co najmniej 85% węgla kamiennego).
Warunkiem koniecznym do uzyskania dodatku węglowego jest posiadanie wpisu lub zgłoszenie źródła ogrzewania do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków (CEEB), o której mowa w art. 27a ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków (Dz. U. z 2022 r. poz. 438).
Druki papierowe wniosku będzie można także pobrać w punktach ich składania od poniedziałku 22 sierpnia.
Odpowiedzi na najczęstsze pytania związane z dodatkiem węglowym można znaleźć na stronie Ministerstwa Klimatu i Środowiska – pod adresem:
https://www.gov.pl/web/klimat/pytania-i-odpowiedzi-dodatek-weglowy
Więcej informacji w OPS pod nr tel. – 884 777 770 (komórka).
Pliki do pobrania: