Ogłoszenie o naborze na wolne kierownicze stanowisko urzędnicze Sekretarza Gminy:
1. Wymagania niezbędne (wymagania konieczne do podjęcia pracy na stanowisku):
1) wykształcenie wyższe, preferowane kierunki: prawo, administracja, zarządzanie;
2) co najmniej czteroletni staż pracy na stanowisku urzędniczym w jednostkach, o których mowa w art. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (tekst jednolity: Dz.U. z 2022 r. poz. 530), w tym co najmniej dwuletni staż pracy na kierowniczym stanowisku urzędniczym w tych jednostkach lub osoba posiadająca co najmniej czteroletni staż pracy na stanowisku urzędniczym w jednostkach, o których mowa w art. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (tekst jednolity: Dz.U. z 2022 r. poz. 530), oraz co najmniej dwuletni staż pracy na kierowniczym stanowisku urzędniczym w innych jednostkach sektora finansów publicznych;
3) obywatelstwo polskie;
4) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
5) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
6) nieposzlakowana opinia;
7) brak przynależności do partii politycznych, zgodnie z art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (tekst jednolity: Dz.U. z 2022 r. poz. 530).
2. Wymagania dodatkowe (pozwalające na optymalne wykonywanie zadań na stanowisku):
1) bardzo dobra znajomość przepisów:
a) ustawy o samorządzie gminnym,
b) ustawy kodeks postępowania administracyjnego,
c) ustawy o pracownikach samorządowych,
d) ustawy kodeks pracy,
e) ustawy kodeks wyborczy,
f) ustawy prawo zamówień publicznych,
g) ustawy o dostępie do informacji publicznej,
h) ustawy o ochronie danych osobowych,
i) ustawy o finansach publicznych;
j) rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych;
2) znajomość Statutu Gminy Skoczów, Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Skoczowie oraz Regulaminu Pracy Urzędu Miejskiego w Skoczowie;
3) preferowane predyspozycje osobowościowe: samodzielność, dokładność, terminowość, łatwość nawiązywania kontaktów, umiejętność skutecznego komunikowania się, wysoka kultura osobista, odporność na stres, umiejętność pracy w zespole, zdolności organizacyjne, umiejętność pracy pod presją czasu;
4) preferowane doświadczenie zawodowe w pracy na podobnych stanowiskach;
5) umiejętność analizy dokumentów i sporządzania pism urzędowych oraz aktów prawnych;
6) zdolności analityczne i koncepcyjne, umiejętność planowania i organizacji pracy;
7) prawo jazdy kat. B.
3. Zakres wykonywanych zadań:
1) nadzór nad opracowywaniem projektów aktów wewnętrznych, regulujących strukturę i zasady działania Urzędu i jego komórek organizacyjnych;
2) nadzór nad optymalizacją procesów i procedur w Urzędzie, usprawnianiem organizacji pracy Urzędu;
3) koordynowanie organizacji pracy Burmistrza oraz nadzorowanie przygotowywania projektów zarządzeń;
4) koordynowanie prac dotyczących przygotowywania i wnoszenia pod obrady Rady i na posiedzenia komisji Rady projektów uchwał i innych materiałów przedstawianych przez Burmistrza;
5) nadzorowanie zakupów środków trwałych, remontów oraz gospodarki powierzchnią użytkową budynków Urzędu;
6) nadzór nad terminowym rozpatrywaniem przez komórki organizacyjne skarg, wniosków i petycji oraz wniosków o udostępnienie informacji publicznej wnoszonych do Burmistrza;
7) bieżąca kontrola funkcjonowania Urzędu, w tym nadzór nad przestrzeganiem porządku i dyscypliny pracy;
8) nadzór nad szkoleniami oraz delegacjami służbowymi pracowników;
9) sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad komórkami organizacyjnymi:
a) Wydziałem Organizacyjnym,
b) Wydziałem Spraw Obywatelskich i Obronnych - w zakresie niezastrzeżonym dla Burmistrza,
c) Wydziałem Informatyki,
d) stanowiskiem ds. kadr;
10) wnioskowanie bądź opiniowanie wniosków w sprawach awansowania, nagradzania oraz udzielania kar porządkowych pracownikom Urzędu;
11) nadzór nad właściwą realizacją zadań wynikających z pracy Rady, narad służbowych oraz zarządzeń, pism okólnych i poleceń służbowych Burmistrza;
12) w imieniu Burmistrza wykonywanie zadań związanych z realizowaniem polityki zarządzania zasobami ludzkimi, w tym inicjowanie decyzji w indywidualnych sprawach pracowników Urzędu, przeprowadzaniem naborów, zatrudnianiem i zwalnianiem pracowników;
13) nadzór nad stosowaniem środków technicznych i organizacyjnych, zapewniających ochronę przetwarzania danych osobowych odpowiednio do zagrożeń oraz kategorii danych objętych ochroną;
14) nadzór nad prowadzeniem dokumentacji opisującej sposób przetwarzania danych oraz środków zapewniających ochronę danych osobowych;
15) nadzór nad system kontroli zarządczej w Urzędzie;
16) koordynowanie prac dotyczących przygotowywania odpowiedzi na interpelacje radnych;
17) czuwanie nad organizacją i prawidłowością przebiegu wyborów i referendów;
18) dekretacja korespondencji przychodzącej;
19) koordynowanie naborów na wolne stanowiska pracy, przebiegu służby przygotowawczej, ocen okresowych pracowników;
20) prowadzenie spraw związanych z odbiorem, przechowywaniem i analizowaniem oświadczeń majątkowych osób zobowiązanych do ich złożenia Burmistrzowi na podstawie udzielonego upoważnienia;
21) wykonywanie innych zadań na polecenie lub z upoważnienia Burmistrza.
4. Wymagane dokumenty:
1) podpisany własnoręcznie życiorys (CV),
2) podpisany własnoręcznie list motywacyjny,
3) podpisany własnoręcznie kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie, zgodnie ze wzorem zamieszczonym pod niniejszym ogłoszeniem na stronie www.bip.skoczow.pl,
4) kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie oraz inne kwalifikacje lub referencje (dyplomy, świadectwa, zaświadczenia, szkolenia, certyfikaty),
5) kserokopie dokumentów, których przedłożenie jest niezbędne w celu potwierdzenia posiadania przez kandydata wymaganego stażu urzędniczego w tym kierowniczego urzędniczego, tj. świadectwa pracy, zaświadczenie o trwającym zatrudnieniu,
6) oświadczenie o:
a) posiadaniu obywatelstwa polskiego,
b) pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych,
c) niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie ścigane z oskarżenia publicznego lub umyśle przestępstwo skarbowe,
d) stanie zdrowia pozwalającym na pracę na stanowisku wskazanym w ogłoszeniu,
e) braku przynależności do partii politycznej,
7) zgoda na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do procesu rekrutacji,
8) podpisany własnoręcznie obowiązek informacyjny RODO dla kandydata do pracy w Urzędzie Miejskim w Skoczowie.
Uwaga: Kandydat zakwalifikowany do rozmowy powinien posiadać przy sobie do wglądu oryginały dokumentów, o których mowa w punktach 4 i 5.
5. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych:
- W Urzędzie Miejskim w Skoczowie wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu niepełnosprawnych w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia był niższy niż 6%.
6. Informacja o warunkach zatrudnienia:
1) miejsce pracy – Skoczów, Rynek 1,
2) stanowisko pracy znajduje się na pierwszym piętrze w budynku bez windy,
3) praca biurowa przy komputerze powyżej 4 godzin na dobę i urządzeniach biurowych,
4) udział w posiedzeniach komisji, sesjach Rady Miejskiej, zebraniach wiejskich i osiedlowych oraz w innych zebraniach i spotkaniach wskazanych przez Burmistrza,
5) stanowisko decyzyjne, związane z odpowiedzialnością,
6) praca na podstawie umowy o pracę (pierwsza umowa na czas określony), pełny etat.
7. Termin i miejsce składania dokumentów:
1) Wymagane dokumenty należy złożyć w zamkniętej kopercie w kancelarii Urzędu Miejskiego w Skoczowie, Rynek 1 z dopiskiem: „Nabór na wolne stanowisko kierownicze urzędnicze Sekretarza Gminy Skoczów – SKD.2110.2.2024” w terminie do dnia 11 czerwca 2024 r. w godzinach pracy Urzędu lub wysłać pocztą (liczy się data wpływu do Urzędu, a nie data nadania) na adres Urzędu.
2) Oferty niekompletne, niespełniające wymagań niezbędnych określonych w ogłoszeniu, a także oferty, które wpłyną do Urzędu Miejskiego po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
3) Druki: oświadczeń, zgody na przetwarzanie danych osobowych, kwestionariusz osobowy kandydata oraz obowiązek informacyjny RODO są dostępne na stronie BIP Urzędu Miejskiego w Skoczowie.
5) Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr telefonu: 033 853 38 54 w. 110.
8. Informacje dodatkowe:
1) Procedura naboru na wolne stanowisko urzędnicze w Urzędzie Miejskim w Skoczowie jest dwuetapowa. W pierwszym etapie ocenie, pod kątem spełnienia przez kandydata wymagań niezbędnych oraz dodatkowych, podlegają dokumenty złożone przez kandydatów. Drugim etapem jest test i rozmowa rekrutacyjna.
2) Informacja o kandydatach, którzy zostali zakwalifikowani do następnego etapu rekrutacji oraz o terminie rozmowy rekrutacyjnej będzie udzielana kandydatom dnia 14 czerwca 2024 r. w godzinach od 7:00 do 14:00 pod nr telefonu 033 853 38 54 w. 110.
3) Informacja o ostatecznym wyniku naboru zostanie umieszczona na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Urzędu Miejskiego w Skoczowie.
4) Dokumenty aplikacyjne osób, które nie spełniły wymagań formalnych oraz nie zostały wybrane do zatrudnienia będą przechowywane przez okres 3 miesięcy licząc od dnia nawiązania stosunku pracy z osobą wyłonioną w drodze naboru. W okresie tym ww. osoby, które brały udział w procedurze naboru mają prawo ich odbioru, a po upływie tego terminu ulegną zniszczeniu.
5) Zastrzega się, że Burmistrz Miasta Skoczowa może w każdym czasie, bez podania przyczyn zakończyć postępowanie kwalifikacyjne bez wybrania kandydata.