BURMISTRZ MIASTA SKOCZOWA |
Skoczów, 08.11.2023 r. |
Informacja
Na podstawie art. 6c ust. 3c, 3e ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity: Dz. U. z 2023 r., poz. 1469 z późn. zm.) Burmistrz Miasta Skoczowa zawiadamia właścicieli nieruchomości niezamieszkałych, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne, o przeprowadzeniu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na świadczenie usług w zakresie odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych wytworzonych przez właścicieli nieruchomości w okresie od 1 kwietnia 2024 r. do 31 marca 2025 r.
Zgodnie z art. 6c ust. 2 ww. ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, Rada Miejska Skoczowa w dniu 23 sierpnia 2016 r. podjęła uchwałę nr XXI/235/2016 w sprawie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne (Dz. U. z 2016 r. poz. 4454).
W związku z powyższym właściciele nieruchomości niezamieszkałych
w terminie do dnia 22 stycznia 2024 r., mają możliwość:
1) złożenia oświadczenia o wyłączeniu się z systemu odbierania odpadów komunalnych zorganizowanego przez gminę;
2) odwołania oświadczenia o wyłączeniu się z systemu odbierania odpadów komunalnych zorganizowanego przez gminę, jeżeli nieruchomość została wyłączona z systemu stosownym oświadczeniem.
Konsekwencją złożenia ww. oświadczeń jest złożenie stosownej deklaracji
o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Zgodnie z art. 6c ust. 3b ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości
i porządku w gminach w pisemnym oświadczeniu właściciel nieruchomości jest zobowiązany wskazać gminną jednostkę organizacyjną lub przedsiębiorcę, z którym zawarł umowę na odbiór odpadów komunalnych oraz dołącza do oświadczenia kopię tej umowy, pod rygorem nieskuteczności oświadczenia.
Przedmiotowe oświadczenia są skuteczne od dnia, w którym zacznie obowiązywać umowa w sprawie zamówienia publicznego na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, i nie mogą być odwołane przez okres obowiązywania tej umowy, tj. przez okres od 1 kwietnia 2024 r. do 31 marca 2025 r.
Z up. BURMISTRZA
mgr inż. Janusz Międzybrodzki
Naczelnik Wydziału
Gospodarki Komunalnej i Środowiska