Osoby, które ogrzewają mieszkanie lub dom gazem, będą mogły otrzymać zwrot podatku VAT od ceny gazu dostarczonego w bieżącym roku, czyli tzw. dodatek gazowy.
Kto może ubiegać się o refundację i jak złożyć wniosek? Refundacja podatku VAT przysługuje gospodarstwu domowemu, które spełnia łącznie poniższe warunki:
1. Główne źródło ogrzewania gospodarstwa domowego urządzeniem grzewczym zasilanym paliwem gazowym zostało wpisane lub zgłoszone do CEEB (Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków) do dnia 21 grudnia 2022 roku tj. wejścia w życie ustawy, albo po tym dniu – w przypadku głównego źródła ogrzewania wpisanego lub zgłoszonego po raz pierwszy do CEEB;
2. Kryterium dochodowe, które nie może przekraczać:
• dla gospodarstwa jednoosobowego – 2100 zł miesięcznie;
• w gospodarstwie domowym wieloosobowym – 1500 zł na osobę miesięcznie.
Wysokość przeciętnego miesięcznego dochodu ustalana jest na podstawie dochodów osiągniętych w:
• 2021 roku – w przypadku wniosku złożonego w okresie od dnia 1 stycznia 2023 roku do dnia 31 lipca 2023 roku;
• 2022 roku – w przypadku wniosku złożonego w okresie od dnia 1 sierpnia 2023 roku do dnia 29 lutego 2024 roku.
Dochody weryfikowane są podczas złożenia pierwszego wniosku o refundację.
Wniosek o refundację podatku VAT należy złożyć nie później niż do 29 lutego 2024 roku lub w terminie 30 dni od dnia otrzymania faktury dokumentującej dostarczenie paliw gazowych.
Wnioski o refundację podatku VAT można składać:
• tradycyjnie (papierowo) w Ośrodku Pomocy Społecznej w Skoczowie, ul. Morcinka 18;
• wrzucając wniosek do skrzynki podawczej w siedzibie Ośrodka;
• elektronicznie za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Należy pamiętać o opatrzeniu takiego wniosku kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym.
Do wniosku o refundację podatku VAT należy załączyć:
• fakturę dokumentującą dostarczenie paliw gazowych do odbiorcy obejmującą okres dotyczący wniosku;
• dowód uiszczenia zapłaty za tę fakturę.