Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze w Referacie Centrum Edukacji Ekologicznej w Wydziale Gospodarki Komunalnej i Środowiska Urzędu Miejskiego w Skoczowie, Rynek 3, 43-430 Skoczów
Stanowisko: podinspektor z możliwością objęcia stanowiska Ekodoradcy
(w miarę zapotrzebowania pracodawcy przewiduje się opcję podziału etatu na dwa stanowiska: 0,5 etatu, podinspektor i 0,5 etatu podinspektor – Ekodoradca)
1. Wymagania niezbędne (wymagania konieczne do podjęcia pracy na stanowisku):
1) obywatelstwo polskie,
2) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
3) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
4) wykształcenie wyższe,
5) nieposzlakowana opinia.
2. Wymagania dodatkowe (pozostałe wymagania pozwalające na optymalne wykonywanie zadań na stanowisku):
1) preferowane wykształcenie z zakresu biologi, ochrony środowiska lub pokrewne,
2) znajomość środowiska przyrodniczego (fauny i flory) Śląska Cieszyńskiego,
3) umiejętność organizowania i realizowania przedsięwzięć z zakresu edukacji ekologicznej,
4) preferowane doświadczenie pedagogiczne, umiejętność pracy edukacyjnej z różnymi grupami odbiorców,
5) kreatywność w przygotowaniu różnych form edukacji ekologicznej, w tym warsztatów, eventów, prezentacji itd.,
6) umiejętność korzystania z mediów społecznościowych i ich wykorzystywania w celach
promocyjnych i informacyjno-edukacyjnych,
7) dobra znajomość obsługi komputera, w tym pakietu MS Office,
8) wysoka kultura osobista, łatwość nawiązywania kontaktów, odpowiedzialność, odporność na stres, dyspozycyjność,
9) cechy osobowości: umiejętność organizacji własnego stanowiska pracy, samodzielność,
umiejętność pracy w zespole, komunikatywność, terminowość, sumienność, dokładność,
umiejętność samodzielnego rozwiązywania problemów,
10) prawo jazdy kat. B.
3. Zakres wykonywanych zadań:
1) kompleksowa realizacja zajęć dla dzieci, młodzieży i dorosłych z zakresu edukacji przyrodniczej i ekologicznej – w tym przygotowanie scenariuszy oraz ich prowadzenie,
2) realizacja wydarzeń promujących i edukujących o przyrodzie i bioróżnorodności gminy Skoczów i regionu, w tym wykładów, warsztatów i innych,
3) współpraca z samorządami, organizacjami pozarządowymi zajmującymi się ochroną przyrody i edukacją ekologiczną,
4) promocja działalności prowadzonej przez Referat Centrum Edukacji Ekologicznej, współpraca z mediami, prowadzenie strony www oraz profili CEE w mediach społecznościowych,
5) obsługa klienta, zarządzanie systemem rezerwacji, sprzedaż pamiątek, oprowadzanie po
wystawie znajdującej się w CEE,
6) prowadzenie prac kancelaryjnych Referatu CEE,
7) bieżące prace dotyczące funkcjonowania Referatu CEE.
4. Wymagane dokumenty:
1) podpisany własnoręcznie życiorys (CV),
2) podpisany własnoręcznie list motywacyjny,
3) podpisany własnoręcznie kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
zgodnie ze wzorem zamieszczonym pod niniejszym ogłoszeniem na stronie www.bip.skoczow.pl,
4) kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie oraz inne kwalifikacje lub referencje (dyplomy, świadectwa, zaświadczenia, szkolenia, certyfikaty),
5) kserokopie dokumentów, których przedłożenie jest niezbędne w celu potwierdzenia posiadania przez kandydata wymaganego stażu pracy na stanowisku objętym naborem lub ma wpływ na ocenę doświadczenia zawodowego, tj. świadectwa pracy, zaświadczenie o trwającym zatrudnieniu itp.,
6) oświadczenie o:
a) posiadaniu obywatelstwa polskiego,
b) pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych,
c) niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie ścigane z oskarżenia publicznego
lub umyśle przestępstwo skarbowe,
d) stanie zdrowia pozwalającym na pracę na stanowisku wskazanym w ogłoszeniu,
7) zgoda na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do procesu rekrutacji,
8) podpisany własnoręcznie obowiązek informacyjny RODO dla kandydata do pracy w Urzędzie Miejskim w Skoczowie,
9) kserokopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność w przypadku kandydata, który zamierza korzystać z uprawnienia na podstawie art. 13 a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych,
10) mile widziane portfolio potwierdzające umiejętność tworzenia projektów graficznych i treści o charakterze informacyjno-promocyjnym.
Uwaga: Kandydat zakwalifikowany do rozmowy powinien posiadać przy sobie do wglądu oryginały dokumentów, o których mowa w punktach 4 i 5.
5. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych:
W Urzędzie Miejskim w Skoczowie wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych
w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu
niepełnosprawnych w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia był niższy niż 6%.
6. Informacja o warunkach zatrudnienia:
1) miejsce pracy - Skoczów, Rynek 3,
2) stanowisko znajduje się na parterze w trzy piętrowym budynku z windą, wymaga
przemieszczania się po budynku,
3) praca biurowa przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin na dobę, jak również sporadyczna praca w terenie,
4) praca na podstawie umowy o pracę na pełny etat, pierwsza umowa o pracę na czas określony 6 miesięcy. W przypadku osób, o których mowa w art. 16 ust. 2 i 3 ustawy o pracownikach samorządowych, w trakcie trwania umowy na czas określony zawartej na okres nie dłuższy niż 6 miesięcy osoby te są zobowiązane do odbycia służby przygotowawczej. Pozytywny wynik egzaminu kończącego służbę przygotowawczą jest warunkiem dalszego zatrudnienia pracownika,
5) planowana data zatrudnienia: 1 września 2022 r.
7. Termin i miejsce składania dokumentów:
1) Wymagane dokumenty należy złożyć w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Do kadr –
SKD.2110.11.2022” w terminie do dnia 26 lipca 2022 r. do godz. 15:00 w kancelarii Urzędu
Miejskiego w Skoczowie, Rynek 1 lub wysłać pocztą (liczy się data wpływu do Urzędu, a nie data nadania) na adres Urzędu.
2) Oferty niekompletne, niespełniające wymagań niezbędnych określonych w ogłoszeniu, a także oferty, które wpłyną do Urzędu Miejskiego po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
3) Jeżeli z uwagi na sytuację losową (np. kwarantanna, izolacja, choroba) dostarczenie dokumentów w wersji papierowej jest niemożliwe, to wymagane dokumenty (skany w formacie PDF) można przesłać za pomocą środków komunikacji elektronicznej w godzinach pracy Urzędu (ePuap, e-mail: paulina.gaszczyk@um.skoczow.pl).
4) Druki: oświadczeń, zgody na przetwarzanie danych osobowych, kwestionariusz osobowy
kandydata oraz obowiązek informacyjny RODO są dostępne na stronie BIP Urzędu Miejskiego w Skoczowie.
5) Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr telefonu: 033 853 38 54 w. 110.
8. Informacje dodatkowe:
1) Procedura naboru na wolne stanowisko urzędnicze w Urzędzie Miejskim w Skoczowie jest
dwuetapowa. W pierwszym etapie ocenie, pod kątem spełnienia przez kandydata wymagań
niezbędnych oraz dodatkowych, podlegają dokumenty złożone przez kandydatów. Drugim etapem jest rozmowa rekrutacyjna.
2) Informacja o kandydatach, którzy zostali zakwalifikowani do następnego etapu rekrutacji oraz o terminie rozmowy rekrutacyjnej będzie udzielana kandydatom dnia 26 lipca 2022 r. w godzinach 07:00-16:00 pod nr telefonu 033 853 38 54 w. 110.
3) Informacja o ostatecznym wyniku naboru zostanie umieszczona na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Urzędu Miejskiego w Skoczowie.
4) Dokumenty aplikacyjne osób, które nie spełniły wymagań formalnych oraz nie zostały wybrane do zatrudnienia będą przechowywane przez okres 3 miesięcy licząc od dnia nawiązania stosunku pracy z osobą wyłonioną w drodze naboru. W okresie tym ww. osoby, które brały udział w procedurze naboru mają prawo ich odbioru, a po upływie tego terminu ulegną zniszczeniu.
5) Zastrzega się, że Burmistrz Miasta Skoczowa może w każdym czasie, bez podania przyczyn zakończyć postępowanie kwalifikacyjne bez wybrania kandydata.
6) Informację na temat stanowiska Ekodoradcy można uzyskać pod nr telefonu 033 853 38 54 w. 110.