Ogłoszenie o naborze na wolne kierownicze stanowisko urzędnicze Naczelnika Wydziału Organizacyjnego Urzędu Miejskieo w Skoczowie, Rynek 1, 43-430 Skoczów
1.Wymagania niezbędne (wymagania konieczne do podjęcia pracy na stanowisku):
1) obywatelstwo polskie,
2) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
3) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
4) wykształcenie wyższe i co najmniej pięcioletni staż pracy na podstawie umowy o pracę,
5) nieposzlakowana opinia.
2. Wymagania dodatkowe (pozwalające na optymalne wykonywanie zadań na stanowisku):
1) dobra znajomość przepisów regulujących funkcjonowanie samorządu terytorialnego w tym:
a) ustawy o samorządzie gminnym,
b) ustawy Kodeks postępowania administracyjnego,
c) ustawy o pracownikach samorządowych,
d) ustawy o ochronie danych osobowych,
e) ustawy o finansach publicznych,
f) ustawy o zamówieniach publicznych,
g) ustawy o dostępie do informacji publicznej,
2) znajomość:
a) Statutu Gminy Skoczów,
b) Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Skoczowie,
c) Zarządzenia Nr 0050.34.2021 Burmistrza Miasta Skoczowa z dnia 22 lutego 2021 r. w sprawie przyjęcia regulaminu określającego procedurę udzielania zamówień publicznych, których wartość jest równa lub przekracza kwotę 130 000 złotych w Urzędzie Miejskim w Skoczowie,
d) Zarządzenia Nr 0050.4.2021 z dnia 8 stycznia 2021 r. sprawie wprowadzenia
w Urzędzie Miejskim w Skoczowie Regulaminu udzielania zamówień publicznych, których wartość bez podatku od towarów i usług, jest mniejsza niż kwota 130 000 złotych.
3) znajomość procedur postępowania w przypadku zagrożeń, alarmów itp.,
4) znajomość zagadnień praktycznych dotyczących funkcjonowania Urzędu,
5) umiejętność tworzenia projektów zarządzeń, uchwał, umów, zleceń itd.,
6) doświadczenie w zarządzaniu zespołem ludzkim,
7) preferowane wykształcenie o kierunku: administracja, prawo, zarządzanie,
8) preferowane doświadczenie na stanowiskach urzędniczych w samorządzie terytorialnym, na stanowiskach kierowniczych,
9) sprawność obsługi komputera,
10) wysoka kultura osobista, operatywność, bardzo dobra organizacja pracy, umiejętność pracy pod presjączasu,samodzielność, dokładność, terminowość, komunikatywność, odpornośćna stres, umiejętność pracy w zespole, zdolność kreatywnego i analitycznego myślenia, konstruowania wniosków, i formułowanie samodzielnych ocen, umiejętność szybkiego podejmowania decyzji,
11) znajomość oprogramowania wspierającego pracę jednostek samorządu terytorialnego będzie dodatkowym atutem.
3.Zakres wykonywanych zadań:
1) organizacja pracy i kierowanie wydziałem oraz bezpośredni nadzór nad realizacją wszystkich zadań Wydziału Organizacyjnego określonych w Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Miejskiego,
w tym w szczególności:
a) nadzorowanie pracy podległych pracowników i prowadzenie niezbędnych szkoleń wewnątrz wydziału,
b) organizowanie i nadzór terminowej realizacji zadań i obowiązków wynikających z przepisów prawa, uchwał Rady Miejskiej i zarządzeń Burmistrza Miasta Skoczowa,
c) nadzór nad realizacją budżetu Gminy Skoczów w zakresie dotyczącym wydziału,
2) nadzór nad terminowym przygotowaniem przez naczelników wydziałów i kierowników jednostek organizacyjnych materiałów na sesje Rady Miejskiej i posiedzenia komisji Rady,
3) nadzór nad terminowym przygotowaniem przez naczelników wydziałów i kierowników jednostek organizacyjnych projektów odpowiedzi na interpelacje i wnioski radnych oraz wnioski komisji,
4) nadzór i koordynacja współpracy z Radami Sołeckimi i Osiedlowymi,
6) planowanie i organizacja zaopatrzenia urzędu w środki trwałe i materiały biurowe,
7) nadzór nad utrzymaniem porządku i czystości, nad właściwą eksploatacją maszyn, urządzeń oraz magazynem materiałów biurowych i eksploatacyjnych w Urzędzie,
8) organizowanie i nadzór nad obiegiem dokumentów w Urzędzie oraz doskonalenie obiegu informacji wewnętrznej w urzędzie,
9) gospodarowanie rzeczowymi składnikami majątkowymi, w tym w szczególności nadzór nad ich przemieszczaniem,
10) nadzór nad bieżącym administrowaniem nieruchomościami zabudowanymi będącymi własnością Gminy w zakresie zabezpieczenia, prawidłowej eksploatacji umieszczonych w nich urządzeń, realizacji umów dot. zaopatrzenia w media,
11) nadzór nad sporządzaniem dokumentacji związanej z ustawą o zamówieniach publicznych w zakresie zadań wydziału,
12) nadzór nad prowadzeniem spraw z zakresu ewidencji działalności gospodarczej w ramach Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej
13) planowanie i zlecanie remontów niewymagających pozwolenia na budowę i zapewnienie prawidłowej ich realizacji w budynkach będących własnością gminy, a nie przekazanym w zarząd innym podmiotom,
14) Wykonywanie innych ustaleń Sekretarza Gminy lub Burmistrza dotyczących zapewnienia właściwej organizacji i funkcjonowania Urzędu Miejskiego.
4.Wymagane dokumenty:
1) podpisany własnoręcznie życiorys (CV) ,
2) podpisany własnoręcznie list motywacyjny,
3) podpisany własnoręcznie kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie, zgodnie ze wzorem zamieszczonym pod niniejszym ogłoszeniem na stronie www.bip.skoczow.pl
4) kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie oraz inne kwalifikacje lub referencje (dyplomy, świadectwa, zaświadczenia, szkolenia, certyfikaty),
5) kserokopie dokumentów, których przedłożenie jest niezbędne w celu potwierdzenia posiadania przez kandydata wymaganego stażu pracy na stanowisku objętym naborem lub ma wpływ na ocenę doświadczenia zawodowego, tj. świadectwa pracy, zaświadczenie o trwającym zatrudnieniu itp.,
6) oświadczenie o:
a) posiadaniu obywatelstwa polskiego,
b) pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych,
c) niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
d) stanie zdrowia pozwalającym na pracę na stanowisku wskazanym w ogłoszeniu,
7) zgoda na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do procesu rekrutacji,
8) podpisany własnoręcznie obowiązek informacyjny RODO dla kandydata do pracy w Urzędzie Miejskim w Skoczowie,
9) kserokopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność w przypadku kandydata, który zamierza korzystać z uprawnienia na podstawie art. 13 a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych,
Uwaga: Kandydat zakwalifikowany do rozmowy powinien posiadać przy sobie do wglądu oryginały dokumentów, o których mowa w punktach 4 i 5.
5.Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych:
- W Urzędzie Miejskim w Skoczowie wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu niepełnosprawnych w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia był niższy niż 6%.
6.Informacja o warunkach zatrudnienia:
1) miejsce pracy – Skoczów, Rynek 1,
2) stanowisko pracy na parterze, brak możliwości korzystania z windy,
3) praca biurowa przy komputerze powyżej 4 godzin na dobę i urządzeniach biurowych,
4) praca wymagająca:
a) dużej aktywności w rozwiązywaniu problemów organizacyjnych,
b) szybkiego orientowania się w zmieniającym się otoczeniu,
c) natychmiastowego podejmowania działań czasami samemu, a czasami przy pomocy wskazanych pracowników,
4) udział w posiedzeniach komisji, sesjach Rady Miejskiej,
5) stanowisko decyzyjne związane z odpowiedzialnością,
6) praca na podstawie umowy o pracę (pierwsza umowa na czas określony), pełnyetat.
W przypadku osób, o których mowa w art. 16 ust. 2 i 3 ustawy o pracownikach samorządowych, w trakcie trwania umowy na czas określony zawartej na okres niedłuższy niż 6 miesięcy osoby te są zobowiązane do odbycia służby przygotowawczej. Pozytywny wynik egzaminu kończącego służbę
przygotowawczą jest warunkiem dalszego zatrudnienia pracownika.
7.Termin i miejsce składania dokumentów:
1) Wymagane dokumenty należy złożyć w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Do kadr – SKD.2110.10.2022” w terminie do dnia15 czerwca2022 r. w kancelarii Urzędu Miejskiego w Skoczowie, Rynek 1 lub wysłać pocztą (liczy się data wpływu do Urzędu, a nie data nadania) na adres Urzędu.
2) Oferty niekompletne, niespełniające wymagań niezbędnych określonych w ogłoszeniu, a także oferty, które wpłyną do Urzędu Miejskiego powyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
3) Jeżeli z uwagi na sytuację losową (np. kwarantanna, izolacja, choroba) dostarczenie dokumentów w wersji papierowej jest niemożliwe, to wymagane dokumenty (skany w formacie PDF) można przesłać za pomocą środków komunikacji elektronicznej w godzinach pracy Urzędu (ePuap, e-mail:
paulina.gaszczyk@um.skoczow.pl).
4) Druki: oświadczeń, zgody na przetwarzanie danych osobowych, kwestionariusz osobowy kandydata oraz obowiązek informacyjny RODO są dostępne na stronie BIP Urzędu Miejskiego w Skoczowie.
5) Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr telefonu: 033 853 38 54 w. 110.
8.Informacje dodatkowe:
1) Procedura naboru na wolne stanowisko urzędnicze w Urzędzie Miejskim w Skoczowie jest dwuetapowa. W pierwszym etapie ocenie, pod kątem spełnienia przez kandydata wymagań niezbędnych oraz dodatkowych, podlegają dokumenty złożone przez kandydatów. Drugim etapem jest rozmowa rekrutacyjna.
2) Informacja o kandydatach, którzy zostali zakwalifikowani do następnego etapu rekrutacji oraz o terminie rozmowy rekrutacyjnej będzie udzielana kandydatom dnia 20 czerwca 2022 r. w godzinach pracy urzędu pod nr telefonu 033 853 38 54 w. 110.
3) Informacja o ostatecznym wyniku naboru zostanie umieszczona na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Urzędu Miejskiego w Skoczowie.
4) Dokumenty aplikacyjne osób, które nie spełniły wymagań formalnych oraz nie zostały wybrane do zatrudnienia będą przechowywane przez okres 3 miesięcy licząc od dnia nawiązania stosunku pracy z osobą wyłonioną w drodze naboru. W okresie tym ww. osoby, które brały udział w procedurze naboru mają prawo ich odbioru, a po upływie tego terminu ulegną zniszczeniu.
5) Zastrzega się, że Burmistrz Miasta Skoczowa może w każdym czasie, bez podania przyczyn zakończyć postępowanie kwalifikacyjne bez wybrania kandydata.