Marzec grupa „Wiewióreczki” oraz „Sówki” rozpoczęły tygodniem poświęconym dinozaurom. Te stworzenia fascynują dzieci, kryją wiele tajemnic, zaskakują swoim wyglądem i wielkością. Dlatego też przedszkolaki poznały historię dinozaurów, dowiedziały się jak wyglądały, czym się żywiły oraz jak wyginęły. Wykorzystując dostępne w salach zabawki, klasyfikowały je na wielkość, rodzaj czy pokarm, którym się żywiły. W trakcie zabaw ruchowych dzieci chętnie inscenizowały ruchem sposób poruszania się tych stworów oraz naśladowały ich przeraźliwe odgłosy.
W grupie „Wiewióreczki” realizowany był projekt edukacyjny „Mleko”. Przez dwa tygodnie marca dzieci zdobywały wiedzę na temat mleka, uczestnicząc w zajęciach, zabawach dydaktycznych, badawczych i kulinarnych. Projekt rozpoczął się opracowaniem siatki pytań, na które poszukiwaliśmy odpowiedzi w trakcie projektu. W pracy metodą projektów najbardziej wartościowe dla dzieci jest uczenie się poprzez działanie i bezpośrednie doświadczanie. Dzieci muszą przeżyć daną sytuację, a nie tylko o niej posłuchać lub zobaczyć ją na planszy. Podczas realizacji projektu „Mleko” dzieci poznały pochodzenie, wygląd, smak i właściwości mleka, zdobyły wiedzę na temat wartości płynących z picia mleka i spożywania produktów mlecznych. Na zajęciach kulinarnych dzieci robiły koktajl owocowy, ser oraz piły różne rodzaje mleka( krowie, kozie, roślinne).
Nasze przedszkolaki wzięły udział w kolejnej wojewódzkiej akcji informacyjno-edukacyjnej "Wirusochrona". Jest to akcja o charakterze profilaktycznym, wskazująca rolę higieny jako podstawowego środka zapobiegania przenoszenia się wirusów (ze szczególnym zwróceniem uwagi na koronawirusa i grypę). Przeprowadzona została w oparciu o materiały przygotowane przez Wojewódzką Stację Sanitarno-Epidemiologiczną. W ramach akcji odbyły się pogadanki, dzieci oglądały film edukacyjny, rozwiązywały wspólnie krzyżówkę, kolorowały ilustracje oraz malowały według własnego wyobrażenia wirusa. Dzieci dowiedziały się jakie są skuteczne sposoby ochrony przed wirusami, jak ważne jest zasłanianie nosa i ust by uchronić siebie i innych przed zarażeniem. Uświadomiono również najmłodszym rolę zdrowego stylu życia (zdrowego odżywiania i ruchu na świeżym powietrzu) w budowaniu odporności organizmu. Zajęcia pozwoliły uporządkować dotychczasowa wiedzę i przypomnieć o kilku ważnych zasadach higieny.
Ponadto wszystkie grupy zaprosiły do przedszkola wiosnę. Dzieci „zakładały zielony ogródek” – wysiewały różne nasiona: rzeżuchy, fasoli. Sadziły cebulki. Założone hodowle wzbogaciły kąciki przyrody. Przedszkolaki obserwowały cykl rozwoju roślin, nie zapominając o codziennej pielęgnacji.
W dniu 21 marca dzieci z naszego przedszkola świętowały Pierwszy Dzień Wiosny. Podczas uroczystości dzieci miały okazję wykazać się znajomością i wiedzą o nadchodzącej porze roku, rozwiązywały zagadki i wykonywały zadania dotyczące wiosny. Mimo wielu atrakcji najbardziej oczekiwaną częścią dnia było wyjście na spacer, podczas którego mogliśmy pożegnać zimę i powitać wiosnę. Dzieci radośnie maszerowały w wiosennym korowodzie, na czele którego widniała Marzanna, którą następnie pożegnaliśmy. Barwnym pochodem z gaikami wróciliśmy do przedszkola. W ten sposób wszystkie dzieci chciały wyrazić swoją radość z przyjścia nowej pory roku. Dzieci w tym dniu poznały tradycje i zwyczaje związane z powitaniem wiosny.
21 marca obchodzony jest Światowy Dzień Zespołu Downa. Tego dnia na znak wsparcia dla osób z Zespołem Downa ubieramy dwie różne skarpetki. Kolorowe skarpetki nie do pary symbolizują społeczne niedopasowanie, odmienność, zróżnicowanie – wszystko, z czym spotykają się osoby dotknięte Zespołem Downa. Zespół Downa to trisomia (3 chromosomy) na dwudziestej pierwszej parze chromosomów - stąd wzięła się data święta! Grupa „Sówki” i „Biedroneczki” z naszego przedszkola również przyłączyły się do tej akcji.
PP2 Skoczów