W związku z dużym zainteresowaniem mieszkańców złożeniem wniosku na wypłatę tzw. dodatku węglowego, informujemy, że Urząd Miejski w Skoczowie nie przyjmuje jeszcze wniosków o wypłatę ww. świadczenia. Będzie to możliwe dopiero po podjęciu stosownych przepisów, ponieważ projekt ustawy w tej sprawie nie przeszedł jeszcze procesu legislacyjnego (Sejm przyjął projekt ustawy i skierował go do Senatu RP). Dokładna data wejścia w życie przepisów nie jest jeszcze znana. Po wejściu w życie ustawy będziemy informować o sposobie i formie wnioskowania o wypłatę tzw. dodatku węglowego.
Przebieg procesu legislacyjnego można śledzić na stronie internetowej Sejmu RP: (https://www.sejm.gov.pl/Sejm9.nsf/PrzebiegProc.xsp?id=F820B8392100CE0BC1258884006EF687).
Jednocześnie przypominamy, że 30 czerwca br. minął termin składania obowiązkowej deklaracji dotyczącej źródła ogrzewania do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków (CEEB), jednak nadal są one przyjmowane. Można to jeszcze zrobić online (pod linkiem https://ceeb.gov.pl/) lub tradycyjnie w urzędzie gminy. Co ważne, w przypadku nowego źródła ciepła, które zostało zainstalowane w budynku, deklarację należy złożyć do 14 dni.
Złożenie deklaracji jest konieczne do uzyskania tzw. dodatku osłonowego, a także będzie potrzebne w przypadku uzyskania tzw. dodatku węglowego.