W związku z zaostrzeniem na obszarze Rzeczpospolitej Polskiej stanu epidemii, mając na celu zapobieganie, przeciwdziałanie i zwalczanie COVID-19 oraz uwzględniając znaczne niedobory kadrowe związane z sytuacją epidemiologiczną w urzędzie, w okresie od 2 listopada 2020 r. (poniedziałek) do odwołania wprowadza się ograniczenie w funkcjonowaniu Urzędu Miejskiego w Skoczowie.
Ograniczenie polega na wykonywaniu zadań przez Urząd Miejski w sposób wyłączający bezpośrednią obsługę interesantów. Obsługa interesantów odbywać się będzie za pomocą komunikacji elektronicznej lub telefonicznie. Ograniczenie nie dotyczy spraw pilnych z zakresu:
a) stanu cywilnego w zakresie: rejestracji urodzeń, rejestracji zgonów,
b) ewidencji ludności i dowodów osobistych.
Obsługa bezpośrednia interesantów w tych sprawach jest realizowana wyłącznie po uprzednim telefonicznym ustaleniu terminu. W pozostałym zakresie spraw pomieszczenia Urzędu Miejskiego nie będą dostępne dla interesantów.
W czasie obowiązywania ograniczenia, dokumenty należy doręczać za pośrednictwem operatora pocztowego, przez środki komunikacji elektronicznej (ePuap, e-mail: um@um.skoczow.pl) lub do wrzutni na korespondencję, umieszczonej na drzwiach wejściowych do Urzędu Miejskiego w Skoczowie, Rynek 1, 43-430 Skoczów. Na wniosek interesanta potwierdzenie złożenia dokumentu w formie pisemnej zostanie wysłane drogą mailową na wskazany przez interesanta adres e-mail.
Kasa Urzędu Miejskiego w Skoczowie jest nieczynna. Wpłat na konta urzędu miejskiego można dokonywać w Banku Spółdzielczym w Skoczowie bez dodatkowych opłat i prowizji lub za pomocą bankowości elektronicznej.