Gmina Skoczów ze środków własnych oraz dotacji ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochronny Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach w ramach realizacji zadania – „Rozwój systemu selektywnego zbierania odpadów komunalnych w Gminie Skoczów" zakupiła kompostowniki przydomowe, które nieodpłatnie trafią do mieszkańców Gminy Skoczów.
Kompostownik może otrzymać każda osoba, która spełnia następujące warunki:
- jest właścicielem, współwłaścicielem, użytkownikiem wieczystym bądź innym podmiotem władającym nieruchomością zamieszkałą, zabudowaną budynkiem mieszkalnym jednorodzinnym znajdującą się na terenie Gminy Skoczów, której lokalizacja pozwala na ustawienie kompostownika w sposób niestwarzający uciążliwości dla mieszkańców przedmiotowej posesji oraz posesji sąsiednich;
- ma możliwość zagospodarowania wytworzonego kompostu;
- złoży wraz z wnioskiem o użyczenie kompostownika deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi z uwzględnieniem zwolnienia w części z opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi właścicieli nieruchomości, zabudowanych budynkami mieszkalnymi jednorodzinnymi kompostujących bioodpady stanowiące odpady komunalne w kompostowniku przydomowym. wnioski należy składać pisemnie za pośrednictwem poczty tradycyjnej, bezpośrednio w Urzędzie Miejskim w Skoczowie, 43-430 Skoczów, Rynek 1, za pośrednictwem Publicznej Usługi Rejestrowanego Doręczenia Elektronicznego PURDE lub platformy ePUAP opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP. Wnioski można pobrać ze strony internetowej www.skoczow.pl lub bezpośrednio w siedzibie Urzędu Miejskiego w Skoczowie;
Umowa użyczenia kompostownika zostanie zawarta na okres do dnia 31.12.2030 r., po tym okresie kompostownik przejdzie na własność Użytkownika.